cabaran ke dugaan??

Assalamualaikum...
hari ni kelas BM 11.30 pagi..tak berapa suka sebab budak dah lungai, dok pikir nak balik dan jadi aktif semacam..aku lebih suka mengajar waktu pagi, cikgu masih fresh, budak pun fresh lagi...tapi sabar je, sebab esok dah last..hahaha

baru langkah kaki masuk kelas, terus...UWEKKKKK!!!

alaa..sorang budak ni muntah pulak..apa ladi, aku pun mula la nak uwek2 jugak..mengalahkan ibu mengandung kan..hahaha..bukan aku jer, budak2 lain pun mula la rasa semacam...dahla muntah depan kelas..depan whiteboard sampaila pintu kelas..adoiyaiii........

ko tahu bau muntah tak??memang meloyakan...aku terus pergi kantin, cari baldi..panggil budak 2 ke 3 orang jer minta tolong..tapi ramai giler yg keluar..hampeh..kena marah2 dulu baru nak masuk kelas balik..

suruh budak mop, tapi sorang pun tak nak..aku nak p amek air..tak boleh harap..sambil tu dok cari2 cleaner..aku angkat baldi..air memang penuh..arghh, kain batik yg aku pakai hari ni memang basah habis..

sampai kelas, budak yg muntah tu tengah mop...bagus, rasa pun bersalah..nasib baik dia bertanggungjawab..hahaha...

OK, SEMUA YG DUDUK DEPAN, ANGKAT BEG!!!

tak cakap banyak, terus aku curah air 1 baldi..amekkaww!!! banjir satu kelas..hahahaha

aku sendiri mop kelas..budak darjah 3, apala yg dia tahu..tengah2 syok mop, kakak cleaner sampai..dia pun terus mop lantai sampai kering..

tula sedikit sebanyak pengalaman aku semenjak kaki ni nak melangkah ke title 'CIKGU'

P/S-sebagai cikgu yg baik, tak boleh geli2..berak dalam kelas, kencing dalam kelas, hingus meleleh sampai masuk mulut, student korek hidung...itu perkara biasa bagi seorang cikgu..kuatkan hati, tetapkan iman..cewah!!! hahaha

C.U.R.A.N.G

Kalau sayang tak payah la curang..adoiyaiii..kesian kat si dia yg betul2 mengharap, menanti dan mempercayai hang..tu je nak cakap..bubye!!!

tak sabar nak balik kampung..raya!!!

assalamualaikum..

minggu depan..yup, cepatnya masa berlalu kan..sedar tak sedar hari ni dah 15 hari puasa..minggu depan dah balik kampung utk raya!! praktikum pun dah nak melabuhkan tirainya..

tak sabar nak cakap "hari ni hari last cikgu kat sini"..hahahaha

tapi sayang puasa nak habis..bulan puasa best, sedikit sebanyak dapat kurangkan berat badanku ini..hohoho... 

campur tolak darab bahagi, 7 minggu aku tak balik kampung..so, feel cikit nanti balik raya kan?? sambil naik kereta dengar lagu raya..hahaha...tak sabar nak bersahur n berbuka dengan family nanti..walaupun hanya berbaki 3 or 4 hari..tapi tak pa, nikmatnya memang lain bila bersama keluarga!!!

p/s: classmate cakap aku kurus sikit..ni betol2 ke nak amek ati???kompius jap...

3 minggu lagi..yeahhh!!!

assalamualaikum..yehaa..lagi 3 minggu dekat sekolah ni..lepas tu, MERDEKA!!! tak sabar nak balik rumah, buka puasa dengan family, makan makanan yg sedap2..nak mengacau mak suruh masak macam2..sayur keladi, nasi kerabu, sayur lemak jantung pisang n kerabu sotong antara makanan paling best yg mak buat..hahaha...

minggu ni busy ok..kena observe straight...esok sampai jumaat..lepas tu baki lagi 2 minggu, akan rileks sepuas-puasnya..dah dapat kelulusan PK Koko untuk tak buat pj lagi..berita yg amat baik..lepas tu, nak ngajar cincai2 jer, suh buat latihan sudah..hak3..time pj pulak, bg bola sebiji, hang men puas2..hehe..

assignmnet memang tak buat langsung..memang tak nak pikir lagi..tengok la nanti..classmate yg lain pun mesti tak buat..so, kita enjoy dulu raya nanti n pastu baru buat keja bersungguh-sungguh..26 Ogos, hari last praktikum nanti ada sambutan kemerdekaan kat sekolah..so, dah burn sehari..next week, 17 Ogos, cuti Nuzul Quran..yeehaaa!!!

p/s-bila dapat sekolah yg budak tak best, rasa BOSAN SANGAT jadi cikgu..SERIUS!!!

semalam aku tengok CAPTAIN AMERICA weh..haha

assalamualaikum...

semalam keluar nak g makan..tiba2 dia ajak g tengok captain america..eh, cmna citer tu?? seyes tak tengok iklan ke apa...hmm..tak pe, bedal je..pukul berapa? 11.30 pm?? ok la, sempat makan n lepak2 dulu dekat dataran..sekali masa nak beli tiket ada pukul 9.30 pm...sebab tak nak tunggu lama, beli yg pukul 9.30pm punya..masa tu dah pukul 9 kot...cepat2 turun bawah nak makan..alamak, ramai la pulak..order makan, tunggu 10 minit tak sampai, 15 minit tak sampai..argghhh,,,lagi 15 minit kot nak start citer..dah nak p cancel, tiba2 cakap tengah buat..makanan sampai 9.20, sepantas kilat makan..char kueteow x sempat habes, minum x sempat, yg pak cik tu siap p bayar dah..sedut air sepantas gajah n terus lari ke parade..memang nak termuntah giler r, bergoncang air dalam perut aku weh...masuk panggung, citer dah start ciket...

ni awek dia..hahaha..dahsyat betul awek dia ni..


ni la Rogers lepas eksperimen tu..tengok body dia...dahsyat owh...

well...citer ni memang best sangat laa..bagi korang tak taula kan...citer omputeh ni jarang2 laa yg tak best, bukan mcm citer melayu..aku jamin korang puas hati tengok citer ni..

kisah dia bila ada sowg lelaki ni..dia nak jadi askar r..tapi dia rendah, kurus kering n kecik gler r...dah tu berpenyakit pulak..lelah, demam panas n bla3..memang kena reject!! hahaha... tapi dia x ptus asa la, dia tetap p mana2 tempat yg bolehkan dia jadi askar..dia sanggup la menipu borang pendaftaran...memang best n lawak laa...pastu ada sowang doktor tu bagi peluang n luluskan permohonan dia..masa dalam kem, diala yg paling kecik..dah tu lari lambat n bla3..Tapi dia bijak n berani sangat..doktor ni ada buat kajian laa..guna serum2 pe tah untuk askar..so, doktor pilih si Rogers ni jadi bahan eksperimen..ramai yg tak setuju nak bagi org lain..tapi doktor tu tetap nak pilih dia..sebab serum tu akan buatkan org baik jd lebih baik n yg jahat akan jd lebih zalim laa...
eksperimen tu berjaya n Rogers ni jadi kuat giler siot!!! memang smart laa wa cakap lu...

penat dah citer..tengok sendiri laa..citer ni 2 jam, best laa..korang boleh tengok keberanian si Rogers ni melawan musuh..TERBAIK!!!