Showing posts with label family cyg. Show all posts
Showing posts with label family cyg. Show all posts

oh domino's pizza..daku sangat kenyang!!

assalamualaikum..

baru sampai KL petang tadi..kan cuti..abg suruh balik sini..petang tadi p potong rambut niece aku..tapi aku sekali pun potong sekali, galak nk wat layer..huhu..tapi x bagi potong banyak, sayang...

malam ni kluar makan..sangat kenyang makan domino's pizza ni..adoi..abg la..beli banyak sangat..seafood la, cheese la ape la..dah tu mestila nak rasa macam2...hahaha.. (padahal petang tadi baru je melantak tiramisu yg sedap!!!)

aku makan 2 slices pun dah rasa kenyang giler..x taula camna niece aku semua ni, boleh abehkan 4 slices kot..bapak!!! perut cap tong laa...

hadoi..kenyang....nak jadi ular sawa jap..

pantun paling lawak yg bad buat:
ingat lemak, ingat obes,
tak da lemak, baru best..

ceh..ni perli namanya...

family sayang

assalamualaikum...
macam mana cuti dan sambut tahun baru?? ok ke??
cuti ni aku jalan2 dengan family..kami turun kl ramai2..yela, time cuti la baru boleh kumpul ramai2...huhu


masa ni kami makan nasi Arab..best la jugak..yg paling sedap caramel dia..cari restoran ni, kat Cyberjaya ok..

muka sangat hodoh sebab tak pakai bedak ke apa..muka mengelupas time ni..adoi..

ni rumah abg..peace yo!!!

kami memang hepy selalu!!

haa..masa ni tengok citer ombak rindu..asalnya nak tengok songlap, tapi budak2 tak lepas la pulak..citer ni sedih..habis air mata ni hoi..sakit tekak dok tahan nak nangis..

my niece n me..yup, dia sangatla tinggi...

ramai..ni pun abg tak ikut sebab jaga anak sedara yg sorang lagi tu,demam..huhu..cian abg..

ni pasar borong selangor..kami beli ikan nak buat bakar..(kak teh n cik ma)

ni ikan ayam laut..aku pun tak pernah jumpa..tapi kak aku cakap belah2 johor femes ikan ni..haha..isi dia kenyal2 macam ayam..

ni paling best..macam hotel gitu..auww!!
ni kami susun suka hati ikut kreativiti masing2..haha
makanan penuh meja..nak makan apa?? nasi impit, nasi lemak, ikan, ayam, cocktail semua ada..
ni marshmallow girl..hahha
sekian cuti untuk kali ni..dan bulan Mac nanti, INSYAALLAH akan turun Langkawi ramai2..best!!!

kebun terung mak

assalamualaikum semua..
saya percaya setiap orang ada kelebihan masing2..macam mak n ayah saya, dorg ni memang betol2 tangan petani laa..tanam apa pun menjadi..kalau saya?? owh..maunya tumbuh lalang..hahaha..mak ni rajin..kadang2 p campak2 je, sekali tumbuh kemain lagi..baru2 ni tanam terung..tak da la banyak sangat, tapi buahnya Ya Allah, lebat betol..balik kampung hari tu terkejut tengok..

satu pokok pun dapat keluarkan 7 ke 9 biji terung..maunya tak banyak

suka yg jenis ni..sedap bila goreng

see..banyak kan?? mak jual kat org2 kampung jer..jual pun murah2 jer..kalau kat kedai sebiji pun kadang dah rm1 lebih kan??

seronok tengok..terima kasih Ya Allah..rezeki keluarga tak putus2..kami tak kaya, tapi kami hidup senang..cewah!!

kite raye kat johor...

assalamualaikum..
raya dah lama pun..tapi baru nak update..lambat betol..huh!! actually raya kali ni kami beraya kat johor..kat rumah kakak..abg pun turun sekali..tapi mak n ayah tak datang..kami tinggal mak n ayah beraya berdua..so, dapatlah depa beraya berdua dengan romantik..hahaha

ni dekat kahang..raya rumah mak sedara n pak sedara..lihatlah bertapa gemuknya aku kat sana..makan banyak!!

raya kedua..kami sambut besday abang..tapi kebetulan ada 4 orang yg lahir bulan november..so, sambut sekali la..
abg saya: 7 november
kak teh: 9 november
dik ja tu saya la: 13 november
anuar tu abg ipar saya: 19 november

yer, family memang panggil dik ja..baru tahu ke? rose tu kawan2 je yg guna nama tu..gambar2 masa sambut besday tu tak boleh letak kat sini, sebab seksi sangat..hahaha..yelah, sambut pun kat depan rumah kak jer..ni rumah polis ok...abg ipar saya polis..hmm..tak lama lagi kak teh dah nak pindah ke apartment polis yg baru..ni rumah lama..nak tahu kat ner?? kat batalion 5, PGA simpang renggam..depan jalan ni betol2 dengan penjara simpang renggam. johor..

kita layan gambar kanak2 ni jelah yer..

ni anak abg yg bongsu, aida syafina..budak2 kena makan kek kecik jer..kek org tua tak boleh..hahaha..kejam!! yg sebelah tu, anak cik ma..iffa adryana..

dah kenal kot...masa ni tak taula, dia serabut sangat..hehehe

anak sulung cik ma, hanif dengan anak bongsu kak teh naziruddin

anak no.2 abg, aida hazirah

anak no.2 cik ma, syazwan..dia patah tangan ni sebab kena tolak ngn kawan kat sekolah..ayah dia nak report tapi guru besar tak bagi n nak bayar ganti rugi..kena p x-ray la ape la..

semua menu ni buat sendiri ok..sweet sour ikan siakap, daging bakar, ikan siakap bakar, sotong bakar, udang bakar..hahaha..semua bakar2..pastu buat sambal kicap n air asam..senang, cepat dan sedap..

hari nak balik, sempat lagi makan mee bandong yg special kat simpang..

cik ma dengan B dia..hehe

kak teh ngan abg dia

suha ni anak kak teh no.3 n syazwan

berat aku naik berkilo-kilo..sebab hari2 makan sedap2 kat sana..bahaya betol p johor ni..huhu
1st time raya kat tempat orang..seronok sebab dapat raya ramai2 dengan family..tapi kalau mak n ayah raya sama2 kat johor mesti lagi best..sayang family saya!!!

tak sabar nak balik kampung..raya!!!

assalamualaikum..

minggu depan..yup, cepatnya masa berlalu kan..sedar tak sedar hari ni dah 15 hari puasa..minggu depan dah balik kampung utk raya!! praktikum pun dah nak melabuhkan tirainya..

tak sabar nak cakap "hari ni hari last cikgu kat sini"..hahahaha

tapi sayang puasa nak habis..bulan puasa best, sedikit sebanyak dapat kurangkan berat badanku ini..hohoho... 

campur tolak darab bahagi, 7 minggu aku tak balik kampung..so, feel cikit nanti balik raya kan?? sambil naik kereta dengar lagu raya..hahaha...tak sabar nak bersahur n berbuka dengan family nanti..walaupun hanya berbaki 3 or 4 hari..tapi tak pa, nikmatnya memang lain bila bersama keluarga!!!

p/s: classmate cakap aku kurus sikit..ni betol2 ke nak amek ati???kompius jap...

bila tension..balik kg tenangkan fikiran..huh

assalamualaikum...
semenjak dua menjak ni, memang sibuk sangat..praktikum la..biasala, dekat2 nak habis ni dah tak boleh nak rileks sangat macam dulu dah..aku sekarang tengah praktikum kat satu sekolah ni..
Allah..memang penat la bila sekolah lelaki semua..dahla tu, degil2 pulak..dengan cikgu pun melawan..adoi..
memang geram la, nak pukul lebih2 pun, anak manja belaka..silap hari bulan, kenala dengan mak bapak dia..bg coklat? tak kebulurnya budak2 tu, mak bapak dorang boleh bagi 10x ganda apa yg dorang nak..

dahla, aku memang malas nak citer pasal sekolah..memang tak sabar nak habiskan 2 bulan ni..aku balik kg, so..dapatla rehatkan kepala otak yg berserabut ni.. memang lega bila balik rumah sendiri..tapi hari kedua tu, mak Badtz ajak g dusun dia..rasa malas nak pegi, tapi kesian pulak..memang lama dah dok tunggu musim buah..
alhamdulilah, lepas dapat nasihat dari family, family Badtz, rasa lega sikit..lantak la dengan budak2 tu..yg penting, aku tak nak masuk hospital bahagia..hahahaha

duduk dekat dangau, memang best..

penat oooo panjat ke atas...

bawah bukit tu tempat kuari..tp hari pegi tu cuti..

tq bawa saya ke sini..huk3

org perlis yg cakap loghat abi, memang aku x paham..senyum je la kalau ngumpat aku pun..hik3

masak guna dapur kayu memang terbaik!! mak n kak long badtz yg sporting abeh

ni dangau @ pondok laa..

pokok rambutan..byk buah!!!

ni mak su badtz..tengah bakar ikan..aku??tolong tgk..kejam2

cantik, lega hati ni

bakar ikan dlm hutan..kah3

atas bukit...aarrggghhh

sedap sangat dapat makan lauk kg ni..kerabu lempun..best giler, 1st time mkn spnjg hidup ni..haha

makan nasi dlm daun apa ntah..hak3
p/s: lectuter suruh gitau unit praktikum, blacklist sekolah tu..so, InsyaALLAH junior2 tak dapat sekolah tu..biar je aku dan partner student pertama n terakhir ke sana..huk3

cuti dengan family

assalamualaikum..
cuti ni pegi johor..umah kak n saudara kat sana...
malas nak citer panjang2..jom tengok gambar..