aku redha dengan student zaman sekarang..ALLAH....

Assalamualaikum..
hari ni isnin, tapi aku cuti..sempena sukan sekolah semalam..hari ni rehat..esok, akan kembali ke sekolah..menghadap budak yg aku rasa nak telan sorang2...

sedih, tak da mood, kecewa, tekanan, rasa nak masuk Tg. Rambutan..eh2..tak..tak sampai tahap tu lagi..
InsyaALLAH..5 minggu lagi, semua ni akan berakhir..sabarlah hati, sabarlah diri...mungkin, ada hikmah apa yg terjadi...

beza, sangat berbeza..budak sekarang..tak macam dulu..budak dulu hormat cikgu, takut dengan cikgu..tapi sekarang tak..budak melawan, degil..cikgu macam tunggul kayu..tak semua, tapi kebanyakkan semua macam tu..anak orang kaya..cikgu macam tak ada harga...rotan jadi saksi, semua cikgu pegang rotan..kalau tak?? kelas jadi makin teruk, makin bising, lawan tumbuk, berdarah sana sini jadi perkara biasa..

"hari ni cikgu nak ajar tajuk permainan tradisional...ni gambar apa? (sambil tunjuk gambar gasing)"
"gasing!!!"
"pandai...sapa pernah main gasing???"
"SAYA TAK MAIN PERMAINAN ORG MISKIN..IM ONLY PLAY COMPUTER GAMES..."

apa perasaan kau sebagai guru?? sedih tak?? bangang jugak tajuk buku teks ni sebenarnya..tajuk kesenian..semua pasal org melayu..ingat budak india n cina ni minat sangat tajuk camni?? dahla kaya2..tak inginnya dorg...arrghhh..tekanan makin bertambah2..kawalan kelas, MEMANG OUT!!! 39 orang, termasuk sindrom down, autisme, pemulihan dan lain2..mampukah kau wahai guru?? CUBA..SELAGI TERDAYA..5 MINGGU YG ADA....

ALLAH..beri aku kesabaran..sebelum aku cekik budak2 tu..hahahaha

5 masalah murid:

Hati Mula Bicara

ros!!!
sabar2...mmg susah..
tp insyaAllah, susah dulu senang kemudian..Allah akan bagi kesenangan utk ros nanti...
kalau dh xmmpu buat cara kekerasan, ros doa moga dilembutkan hati depa..

rose lyza

thanks..mmg selalu berdoa..arap2 dorg akan jd org yg berguna..huhu

iR

Sabo jelah~

Siti Aminah Ismail@Shaari

trok sgt klo student mcm ni..
ase nk penampo je kan..
ct pon takot gk nnt dpt student mcm ni..
skali dorg pny english lg bgus dri ct..
mmpus la..
sabar je la k..
nnt dh lme2 ok la tu..
mcm2 dugaan nk jd cikgu pon..
kan kan..
sekolah mne ros dpt?

rose lyza

memang sabar la..tp bila asa x sabar, tampar gak..huhu..siap bawa rotan lg..

SK LA SALLE..huhu..TEROK....