hidup ni macam roda

salam..
1st nak tanya, setuju tak dengan tajuk entry aku kali ni? kalau setuju, angkat tangan macam usop wilcha..hahaha

aku sebenarnya terkilan dengan perangai2 manusia yg ada sekeliling aku ni..tahla, kadang2 kita pandai nak komplen itu ini, tapi diri kita sendiri pun tak betul..macam mana tu?? dulu masa aku bercinta, makhluk Allah sorang ni, pandai mengutuk macam2..sebab dia tak da pakwe lagi masa tu..ke dia jeles weh? tapi sekarang bila dah da pakwe, dah menggatai gila2 dah, dia boleh pulak buat macam2..tu la, dulu mengata orang, tak ingat dunia..Allah balas kejap jer..nak nasihat org, pastikan kita tak buat, ni kita yg galak lebih daripada apa yg kita nasihat..pelik dengan perangai orang ni..kan3??

seriously, kadang2 dah bosan hidup kat sini..5 tahun setengah, macam2 perangai kita akan jumpa..buat degree yg lama ni, meluat betul..kalau tukar2 tempat ke ok gak..ni tak, menetap je kat sini terus..bosan betul..so, perangai yg mana baik, amek la..yg tak berapa baik, buang la jauh2..

lastly nak cakap..HIDUP MACAM RODA..bila kita berada di atas,janganla mengata orang di bawah kita..kelak, kita pulak yg berada di bawah..macam tu la putaran hidup..
bila hg kat bawah, hg pun akan langgar bangkai biawak, taik lembu, taik anjing n segala macam lagi..


bye!




3 masalah murid:

nang masitoh

relax beb!! xmo geram2, moody, dari ang geram2 ngn bdak tuh,bek ko geram2 ngn pkwe ang, leh men picit2 pp,hahaha chill sayang.. :))

rose lyza
This comment has been removed by the author.
rose lyza

men picit2 pp??hahaha..cam lawak ja..pkwe aku kurus, x syok picit pp dia..xdak isi..hahaha