letih weh..aku nak tido lg!!!

salam semua..
huhu..sekarang aku kat sekolah..menyempat lg update blog..haha
keja melambak weh..tapi tak ada mood nak buat..nak rehat..nak cuti..oh cuti, cepatlah datang kepadaku..kih3..
hari ni tak da kelas, rileks sikit laa..tapi kena siapkan assignmnet EDU...Alhamdulilah, siap dah..lega satu keja..
esok, lusa, next2 day ada kelas..kena siapkan RPH, buat BBM..aiyoo..kadang2 penat sangat nak fikir..aktiviti apa yg sesuai kat budak aku..
kelas darjah 5..tapi dorg ni lambat sikit..nakal tu tok sah cakap laa...letih weh..pas keluar kelas, memang bergelen air aku telan..penat kot..aktiviti plak tak boleh yg susah2 sangat, kalau x..setiap masa dorang panggil aku wehh..jenuh la pusing 1 jam dalam klas tu..itu tak tau, ini tak tau..tambah pulak budak India, asyik buat ayat terbalik jer..aku pun dh asa nk terbalik..hak3...
dugaan siot, malam tu aku menangeh abeh kot..serius..rasa nak lari je kat mana2 yg org tak tau..tapi bila pikir2, sabar jela..jadi cikgu nanti rasanya tak sama macam praktikum sekarang...kan3?
semua cikgu tau, 5 cemerlang budak nakal, salah sorang gengster..(ish..dahsyat btol klas aku kan??)

guru pembimbing
Ros, kamu ketuk je dengan pembaris tu..
Ros, kamu denda je dia berdiri kat luar kelas..

aku??
mana boleh..aku cikgu praktikum..tak kan datang seminggu dah nak buat masalah weh...kan tak pasal2 kena saman kan..cikgu sekolah ni tak pe laa..

pensyarah pembimbing
kamu jangan marah or pukul dorg, nanti saya plak marah awak...
tak pe laa..ini laa realiti macam mana nak hadapi budak nakal..

aku??
sabar je laa..padahal dalam hati (nanti dah jadi cikgu btol2, aku ketuk je budak2 buas..hahaha*gelak jahat)

tak da laa semua budak2 aku nakal..ada juga yg baik2..biasalah budak2..kena faham..aku sabar jelaa...walaupun dorg selalu bergaduh macam budak kecik sesama sendiri..berebut kerusi, jatuh kerusi tak pasal2, lawan ketuk2 kawan...macam2 laa..nak kata aku baik, x juga..dah dorg ni memang style tak makan saman...(kadang2 gelagat dorg ni tak macam darjah 5, nak tergelak pun ada bila fikir2)

aku tau budak2 aku nakal, aku harap sangat dorg jd ok..aku selalu doa n doa agar dorg ni jadi budak2 baik semuanya even aku tau ada budak klas aku yg guru disiplin selalu panggil...hmm..

HARUS!!! kuat, tabah, senyum even masalah or apa jugak..yeaahhh!!!

2 masalah murid:

wani

caiyok ros...
u can do it...
eh bukan..
we can do it..
=)

rose lyza

hahaha..
caiyok2!!!