menulis sambil tersenyum??gilakah?

salam semua...
mungkinkah ini hari paling bahagia?? tak jugak! hari kawin paling bahagia..kot?? yes baby!! baru lepas kena observed dengan lecturer..praktikum pertama, sangat2 takot yer..masuk2 kelas,budak tak ada sorang pun..mana plak ni?? tn hj ayob plak dh dtg..lepas setel2 barang, turun cari budak kat makmal sains..pelikkk..selalunya kat kelas, hari ni dah kat makmal pulak...bawa dorg balik kelas dgn kalut2..sempat ugut kat tengah jalan (kalau bising siap kamu!!) hahaha..tipu jer..actually minta tolong (pensyarah cikgu datang ni..kamu jangan bising sangat tau!!)
fahmi (ok cikgu!! tapi tampal sticker kat kami tau!!)
amboi..semenjak buat sistem token dalam kelas ni,budak2 makin baik..kalau dulu macam ape tah buas..sistem ni aku syorkan utk guru2 yg hadapi masalah kawalan kelas..cara??senaraikan nama budak kat kad manila..tampal sticker kalau dorg baik, senyap, berdisiplin n bla3..bagitau dorg sapa dapat sticker paling banyak cikgu bagi hadiah..memang menjadi..semenjak aku buat, kawalan kelas sangat mudah..tak sesukar dulu..hehehe...beznya..sayang kelas 5 cemerlang yg dh jadi baik ni..hahaha..

komen lecturer..kali pertama...
-permulaan pengajaran dapat dilaksanakan dengan baik dan berkesan..(memang laa..kalau x, buat apa aku menari chicken dance tu dalam kelas mengalahkan budak2!!)
-walau bagaimanapun agak tergesa2.mungkin disebabkan oleh murid2 lambat masuk dalam bilik darjah..(tau x pe..aku siap lari2 lagi ke makmal)
-langkah 1 dapat dilaksanakan seperti yg dirancang..
-langkah 2 dapat dilaksanakan dengan baik..murid2 dapat mengenal pasti penanda wacana..
-langkah 3 baik..

perlu tanda tangan dan cap ke??hehehe...Alhamdulilah..terima kasih Ya Allah, terima kasih Tuan Haji Ayob, terima kasih kawan2, terima kasih En. Badiuzaman...banyak pertolongan korang kat aku..semoga kita sama2 berjaya dalam praktikum ni...Amin...

kepada anak2 didikku, moga kalian faham apa yg cikgu ajar, apa yg cikgu pesan..dah lekat sticker utk semua org hari ni..puas hati kan??

-cikgu rosliza-

4 masalah murid:

sEcaWaN hORlick

hum..ok la jgak.. not bad..

wani

wahh..
thniah2..
=)

rose lyza

eleh..bad tu jeles...

wany: thanks...wany pun gud luck tau!

wani

insyaAllah...
tq
=)